Bugli söker nu en erfaren och utåtriktad projektledare och inhouse-översättare för att förstärka vårt befintliga team i Stockholm.
I arbetsuppgifterna ingår följande:
- Utveckla Buglis avdelning för översättningar från engelska till svenska
- Projektledning – Koordinera och ansvara för översättningsuppdrag
- Översättning av främst finansiella texter från engelska till svenska
- Språkgranskning av svenska texter
Sökande måste uppfylla följande kriterier:
- Svenska på modersmålsnivå och en god stilistisk förmåga
- Mycket goda kunskaper i engelska
- Dokumenterad erfarenhet från översättningsbranschen eller relevant utbildning
- Erfarenhet av att leda och administrera projekt
- Vana att arbeta både självständigt och i team
- Förmåga att arbeta under tidspress mot en deadline
- Praktiska kunskaper i Office-paketet (i synnerhet Word och PowerPoint)
- Erfarenhet av översättningsverktyg är meriterande.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt kontor i Stockholm. Bugli har fräscha lokaler mitt i centrum och du får ett eget arbetsrum. Som översättare på Bugli jobbar du utifrån ledorden kvalitet och kundfokus. Arbetsplatsen präglas av en öppen och mångkulturell atmosfär där det råder en mycket bra gemenskap. Till rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt ersättningspaket.
Det första urvalet baseras på ansökningsbrev och CV. De som går vidare kommer att kallas till intervju och ett översättningsprov som görs på plats på Buglis kontor.
Skicka din ansökan med CV via e-post till Heike Kirsch: heike.kirsch@bugli.se senast den 17 augusti 2018.
Tjänsten kommer att tillsättas under hösten 2018.